Eserlerinde acıdoğaıstırapaileaşk gibi konuları işlemiştir. Sorunun A şıkkı doğrudur çünkü edebiyatımıza Sone Terza-Rima Triyole gibi nazım biçimleri Servet-i Fünun döneminde girmiştir.

  Turk Dili Ve Edebiyati Panosundaki Pin  
Fransız şiirinden sone ve terzarima gibi nazım türlerini alırlar.

Serveti fünun dönemi nazım biçimleri. Servet-i Fünun Döneminde Şiir Servet-i Fünun şairleri. İtalyan edebiyatına ait bir nazım biçimidirEdebiyatımızda Servet-i Fünûn Edebiyatı döneminde kullanılmaya başalnamışsa da çok yaygın örnekleri yoktur. Şiirde Batılı nazım biçimleri kullanmıştır.
Uyak düzeni abab cccb dddb şeklindedir. Servet-i Fünûn şairlerinin nazım şekilleri bakımından yaptıkları değişiklik Avrupa şiirinden aldıkları nazım şekillerini kullanmaları ve yine aruz vezni yle bir serbest nazım hareketi yapmalarıdır. Dante İlahi Komedyası.
Servet-i Fünûn Edebiyat sanatçıları Abdülhak Hamit in şekilde yaptığı yeniliği daha da genişletirler Fransız şiirinden sone ve terzarima gibi nazım türlerini alırlar. Servet-i Fünuncular eski nazım biçimlerini tümüyle bırakmış serbest müstezatın yanı sıra Fransız edebiyatından alınan sone terzarima gibi nazım biçimlerini kullanmışlardır. Ücretsiz olarak ister video derslerle isterseniz yazılı notlarla pdf slayt konu anlatımla.
Tanzimat dönemi iki başlıkta incelenir. 1860-1876 Sanat toplum içindir anlayışı vardır. Değişik sayıda dizesi olan bentlerden oluşabilir.
Divan edebiyatındaki müstezat nazım biçimini farklı vezinler kullanarak şiire uygulamışlar. Kafiye düzeniuzun ve kısa dizelerin sıralanışı şaire bağlıdır. Bunda pek başarılı olunamamıştır Daha çok Fransız edebiyatını örnek almışlardır.
Tanzimat ikinci dönemde olduğu gibi Sanat için sanat anlayışı vardır. İlk defa Serveti Fünun edebiyatında kullanılmıştır. Müstezad serbest nazımı yaygın ölçüde kullanırlar.
Üçe ayrılır 1-DİVAN EDEBİYATINDAN ALIP GELİŞTİRİLENLER. Şiirde alışılmadık bağdaştırmalara yer verdiler. Kalıplaşmış vezinlerin dışına çıkarlar.
Türk Edebiyatında derin izler bırakacak olan dergi 27 Mart 1891 tarihi itibariyle yayın hayatına başlamıştır. Dilde sadeleşmeyi benimsemişlerdir. Aşkiçe kapanıklılıkkızgınlıküzüntü.
Fulya Hoca farkıyla Türkçe ve Edebiyat öğrenmek artık çok kolay. Serbest Müstezat Hem aruz hem de hecenin çeşitli kalıplarıyla yazılabilir. ÂŞIK EDEBİYATI NAZIM BİÇİMLERİ.
11li hece ölçüsüyle yazılır söylenir. Aynı şiirde değişik aruz kalıpları kullanılabilir. Her şiirin konuyla ilgili bir adı vardır.
Serveti Fünun dergisi kapanınca toplum için sanat anlayışına kaydığı görülür. Batıdan alınan yeni nazım biçimleri kullanılmıştır. Bu dönem şiirlerinde parnasizm ve sembolizm etkili olmuştur.
Serbest tarzda müstezatlar kaleme almışlardır. Fransız ve Türk şiirinde olmayan kendilerin icat ettikleri nazım biçimleri de vardır. Fransız edebiyatından alınmıştır.
Şiirlerinde işledikleri başlıca temalar aşk doğa üzüntü umutsuzluktur. Âşık edebiyatında en çok sevilen ve kullanılan nazım şeklidir. Onların aruz ölçüsünün bütün kalıplarıyla uyguladıkları yeni nazım biçimleri.
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ HATİCE ERDOĞAN Servet-i Fünun Dönemi Genel Özellikleri Servet-i Fünun Dönemi Sanatçıları Tevfik Fikret Halit Ziya Uşaklıgil Cenap Şehabettin Servet-i Fünun Dönemi Servet-i Fünun veya Edebiyat-ı Cedide devri Türk edebiyatında 1860tan beri devam eden Doğu-Batı mücadelesinin kesin sonucunu Batı edebiyatının lehine belirleyen aşamadır. Aruz ölçüsünü kullanmıştırÇocuklar için yazdığı Şermin adlı eserinde hece ölçüsünü kullanmıştır. Serveti Fünun Edebiyatında Şiir türünde görülen başlıca isimler şunlardır.
Tam bir kasidede sırasıyla şu bölümler bulunur. Uzun ve kısa mısralarının farklı aruz kalıpları olan nazım şeklidir. Asıl konuya geçilmeden önce baharkışyaz vs gibi betimlemelerin anlatıldığı bölümdür.
Ağır kapalı ve sanatlı bir dil kullanmışlardır. şehik-i tenhayi yalnız hıçkırık teb-i ümmid ümit yarası saat-i semenfam yasemin renkli saatler vb. Tevfik Fikret 1867-1915 Cenap Şahabettin Raik Vecdî takma adıyla 1870-1934.
SoneTerzarima BaladTriyole gibi Bu dönemde sosyal konulardan çok bireysel konulara yönelmişlerdir. Batı edebiyatını örnek almışlar ve batı edebiyatına özgü yeni nazım biçimleri kullanmaya başlamışlardır. Şair son dörtlükte mahlâsını söyler.
Servet-i Fünun şairleri Batıdan yeni nazım biçimleri almışlardır.

Tidak ada komentar